Myslíte si, že vizitka jako reprezentace člověka/firmy už je přežitkem?Nikoli. Mnoho designerů se tomuto odvětví věnuje naplno i v současnosti, vymýšlí nové trendy a styly.
Designéři pracují s celou řadou materiálů, které se hodí na výrobu základní destičky. Může jít o papír (případně s příměsí bavlny), kov, sklo, plast, dřevo a další. Stejně tak se mohou lišit tvary vizitek a jejich velikost.
Velmi často se využívá laser, a to pro různé materiály. Lze vypálit téměř jakýkoliv tvar. Laserovat se může buď skrz na skrz materiálu nebo jen do části materiálu.
Dále se hojně využívá zlacení či stříbření, 3D lak, ražba, tisk z výšky nebo pochromování kovů.
Nabízím několik příkladů velmi originálních řešení vizitek, která rozhodně zaujmou vaši pozornost.
Při příležitostech, kdy několik lidí ze stejné firmy rozdává své vizitky, může být šikovný design ten, kdy každá vizitka vypadá jako karta z organizéru, nahoře s výčnělkem, na kterém je napsáno například dané oddělení společnosti. Tento systém udržuje vizitky organizované pro daného zákazníka/příjemce a lze se v něm velmi rychle orientovat.
Z papírových vizitek jsou velmi působivé ty, které se vyrábí stlačením materiálu (papír s bavlnou), kdy se tlakem při ražbě papír slisuje a vypadá jako průhledná fólie.
Vizitkou lze podtrhnout i jen vaši online existenci, nejen prezentaci vaší osoby jako součásti společnosti na dané pozici. Vizitka pak může vypadat následovně. V horní části bude logo vyhledávače, ve vyhledávacím okénku název firmy a dále bude na vizitce, co vyhledávač našel, tedy webové stránky firmy, celý název společnosti, čím se zabývá, případně jaké služby nabízí a kontaktní údaje.
Pokud se firma zabývá například výrobou hraček, nádobí, oblečení atd., mohou posloužit i tyto produkty jako vizitky. S vhodným a decentním designem mohou poskytnout vizitky i přidanou hodnotu, mohou být funkční vizitkou, kdy příjemce vizitky využije předmět ještě k dalším účelům.
Dobře lze využít i malou obálku, kdy přední strana poslouží jako vizitka a uvnitř se bude skrývat vzorek produktu, který firma vyrábí či distribuuje (například semínka plodin, vzorek kosmetiky apod.).
V potravinářském průmyslu mohou firmy využít přímo jejich produkty, například sušenky, na které vyrazí kontaktní údaje. Příjemce vizitky ji může nakonec i zkonzumovat.
Užitečnou může být vizitka například stavebních firem, kde okraj slouží jako pravítko.
Možností je celá řada. Pokud chcete vaší firmě pomoci s budováním značky a rozšířením povědomí o ní, buďte kreativní, věnujte tomuto marketingovému záměru čas a výsledek se jistě dostaví.